„Majster mág, majster Woden! Prečo vynášate všetky svoje veci na to divné zariadenie?“ „Ehm, viete, inventúra...“ „Áno a podmočená pôda vo veži“ „Presne tak a ideme to chrániť magickou bariérou..“
1. Základné informácie

1.1. Čo je Erronis...



Erronis 4 je štvrtý ročník fantasy Larpu organizovaného skupinou rôznorodých ľudí s pozitívnym prístupom k zábave, šermu, divadlu (alebo aj RolePlayu), ale predovšetkým s citom pre tu správnu fantasy atmosféru, humor a neopakovateľné herné momenty...
 
Samotný Erronis sa hneď svojím prvým ročníkom zaradil medzi najväčšie slovenské larpy a to jednak počtom hráčov (cez 80), ale hlavne organizačnou stránkou samotného sveta ( reálne stavby a herné lokácie, žiadne špagátove orgie). Zároveň sa určite možeme pochváliť veľmi dobrou úrovňou roleplayu takmer všetkých hráčov s bonusom v podobe skvelého divadla od skúsených hráčov zastávajúcich úlohu CP.
 
Minuloročný Erronis 3 bol pre nás zlomový čo sa týka investovaného času a tvrdej práce odvedenej na jeho príprave. Aj vďaka nemu sme zistili kde sú až hranice ktoré sme ochotní obetovať príprave larpu týchto rozmerov. Zároveň sme sa v mnohom poučili a snáď už definitívne zistili čo na hre takéhoto formátu funguje dokonale a čo už menej. Sme nesmierne radi, že samotný systém pravidiel sa veľmi osvedčil a tak na štvrtom ročníku bude len minimálne zmien a menších úprav. Väčšina zmien je v tomto texte zvýraznená takouto farbou a preto ich čítajte so zvýšenou pozornosťou.
 
Spomeňme si teda zásadné zmeny, ktoré stoja za zapametanie.
 
Utvrdenie konceptu hry ako sveta...s viacerými permanentne obývanými hernými lokáciami ( Baňa, Cintorín, Jaskyňa, Mágska veža, Temný les, Druidský hájik a iné...) avšak tento rok s veľkým dôrazom na samotné mesto Exodus.
 
Mesto s veľkým E...Celkom určite si pamätáte mesto z E1... bolo dobré... boli tam stavby, bola tam atmosféra ... Mesto z E2 bolo ešte väčšie a prepracovanejšie s množstvom možností, avšak v dôsledku globálnych politických udalostí nedošlo k jeho plnému využitiu
Tento rok plánujeme ako už iste každý vie mesto Exodus, nové kozmopolitné mesto s množstvom budov a postáv, ktoré budú dotvárať jeho atmosféru. Častokrát protichodné postavy nútené žiť v predstieranom vzajomnom mieri v meste sú zárukou čulého ruchu a množstva herných situácií. Faktom je, že už teraz sa nám miesta v meste zapĺňajú množstvom stavieb od samotných hráčov, ktorí chcú mať svoj dom, sídlo a podobne.
 
Creep team... Približne 10 ľudí venujúcich sa výhradne stvárňovaniu všakovakých druhov príšer, duchov, banditov a podobnej hávede... Od primitívnych banditov cez rozzúreného medveďa až po rôzne skupinky a takpovediac relikty prírody, na porazenie ktorých Vám nebude stačiť oháňať sa mečom. Budete nútení skúšať rôzne taktiky, poznať slabé miesto súpera a vo všeobecnosti bude za potreby nájsť iný spôsob ako hrubú silu... ... Tento rok ponúkame možnosť pre každého hráča odbehnúť si vo vopred dohodnutú dobu na nejakú tú hodinku a zahrať si creep podľa vlastného výberu a zabojovať si tak bez o obavy o svoju postavu.
 
Množstvo herných predmetov od drahokamov, zbraní, fľaštičiek, bylín a všemožných – povedzme – atribútov získaných z Vami porazených beštií ako zuby, perá, kože, oči a podobne... Ďalej v hre narazíte na magické amulety, zvitky, knihy a dokonca aj na vymoženosti moderných technológií ako balisty, delá či lode...
 
Ekonomika... tento rok naozaj funkčná a prehľadná...pevne stanovené ceny u mestského obchodníka, lepší a drahší tovar na čiernom trhu...
Možnosť zarobiť si ťažením zlata či železnej rudy, na burze, ako žoldnier, gardista alebo zlodej... môžete aj sami obchodovať, skupovať tovar či ho predávať, tvoriť cenu, poprípade sa stať magnátom pokiaľ to zvládnete...a prežijete...
 
Plánované herné udalosti... dej je pochopiteľne na Vás, avšak prečo ho občas nenakopnúť? Obzvlášť keď sa bude jednať o zaujímavý atmosférický prvok ako napríklad divadlo, aréna či iné druhy zábavy. Každopádne, nemusíte mať obavy, že by hra skĺzla do predefinovaného naskriptovaného režimu, poprípade že by bola umelo tlačená istým smerom. Pre nás je prvoradé, aby sa vyvíjala prirodzene bez zbytočného tlaku vonkajších umelo zavádzaných udalostí. Zistili sme ale, že hráči si najviac pamätajú pestré herné momenty so silným dôrazom na atmosféru a dojem. Môžeme Vám zaručiť, že tento rok bude naozaj na čo spomínať.
 
Množstvo CP a skúsených hráčov... A aj keď je E4 postavený na základe iniciatívy a voľnosti jednotlivých postáv, rozhodli sme sa vytvoriť pevný rámec zaručených možností, questov a úloh, aby sa aj menej skúsení hráči na larpe nestratili a mali čo robiť. Podmienkou je ale vlastná iniciatíva, ako už býva na larpoch takýchto rozmerov pravidlom
 
Nuž a čo dodať na koniec? Hádam len, že ďalej už závisí len na každom z Vás, ako sa k hre postaví a ako k nej bude pristupovať. Či už sa necháte unášať dejom a stanete sa aktívnou súčasťou herného príbehu, alebo sa rozhodnete ovplyvniť samotný svet E3 a stanete sa preborníkom v jednom z ponúkaných remesiel, či už ako kováčska legenda severovýchodu, alebo ako neohrozený kapitán siedmych morí, alebo ako majster tesár, o ktorého výrobky bude mať záujem samotné cisárstvo. Je len na Vás, či budete vyhľadávať výzvy, figurovať v zložitej spleti intríg, či hľadať svätú pravdu a božiu prozreteľnosť. Alebo či sa rozhodnete ovládať a manipulovať s ostatnými hráčmi, využívať ich vo svoj prospech a vytvárať tak jadro samotnej hry...
Možností je veľa, stačí si len zvoliť pre Vás tú najvhodnejšiu cestu, vybrať sa po nej a užiť si hru...
 

1.2 Kedy, kde a ako tam...

 
    Larp Erronis 4 prebieha počas letných prázdnin a to konkrétne v dňoch 23. 7. až 26. 7. 2008, čiže od štvrtka do nedele. Registrácia bude prebiehať vo štvrtok od rána , pričom hra samotná začne cca od 14:00. Oneskorenci budú riešení priebežne, aby nebrzdili začiatok hry. Končíme v sobotu neskoro večer, v nedeľu už bude skôr balenie prípadne nejaký bonus pre vytrvalcov v závislosti od deja, tepla, komárov a síl jednotlivých hráčov.
    Larp sa koná pri obci Dobrohosť Herné územie je vopred zabezpečené a samotná akcia je oficiálne povolená a odsúhlasená starostom obce.

1.3 Podmienky účasti...

 
    Hry sa môže zúčastniť každý, kto má chuť, to správne fantasy cítenie a aspoň 16 rokov. Zároveň sa účasťou na hre hráči zaväzujú dodržiavať pravidlá Larpu Erronis a niesť aj prípadnú zodpovednosť za ich porušovanie. Zároveň pripomíname, že hráči sú povinní aj naďalej dodržiavať zákony a právne predpisy SR, ako aj nepísané pravidlá slušného správania sa. Ako organizátori si vyhradzujeme právo na odmietnutie účasti na hre, ako aj vylúčenie hráča v dôsledku porušovania vyššie uvedených pravidiel a predpisov (platí hlavne pre porušovanie predpisov a zákonov SR, ako aj pre nevhodné správanie, násilnosti a podobne). Porušovanie herných pravidiel bude trestané na základe ich závažnosti, poprípade úmyselnosti, pričom forma trestu sa bude pohybovať od herného súdu až po vylúčenie z hry (v prípade úmyselného a opakovaného porušenia pravidiel).

    Konzumácia alkoholu je na osobnom posúdení každého zúčastneného... každopádne, osoby pod zjavným vplyvom alkoholu, ktoré sa budú správať nanajvýš nevhodne a herne neúnosne, budú neherne spacifikované... Každý máme svoj rozum a tak je to len na vás...
    Taktiež žiadame hráčov, aby sa vyhli akémukoľvek zneužívaniu pravidiel a prípadne chyby a nezrovnalosti v nich sa vyskytujúce čo najrýchlejšie nahlásili organizátorskému týmu.
    Boli by sme radi, keby hra prebiehala v duchu fair-play s tým, že najlepšie víťazstvo je to zaslúžené...
    Poslednou, a dôležitou podmienkou účasti je vstupný poplatok vo výške 100 sk na osobu. Myslím, že nemusím vysvetľovať, že z našej strany sa jedná o silne neziskovú akciu a budeme len radi, ak neskončíme v prílišnom mínuse...robíme to v prvom rade pre zábavu.
 

1.4. Táborenie, strava, voda, hygiena...

 
    Táboriť sa bude v objatí matky prírody, takže dbáme na to, aby sme nerobili bordel a nenechávali všade neporiadok...neherný stanový tábor bude mať svoje pevne stanovené miesto mimo herného územia, ale zároveň tak, aby nehrozilo riziko krádeže a podobne... Do herného územia je v hernom čase zakázané nosiť zjavne moderné predmety (fľaša kokakoly, bageta v igelite... ide predovšetkým o predmety na prvý pohľad podávajúce svedectvo o svojom nehernom charaktere), prípadne by mali byť umiestnené tak, aby nekazili atmosféru.
    Samotné táborenie mimo vyhradeného priestoru ide mimo nás a odmietame zaň brať zodpovednosť. To isté sa týka aj zakladania ohňov...Takže by sme si vás dovolili poprosiť, aby ste sa vyhli živelnému zakladaniu stanových táborov po lese a to isté sa týka aj ohňov...samozrejme vám nebudeme brániť, keď sa rozhodnete prespať pekne herne v lese, vo vami založenej hernej lokácii (trpasličia baňa...)

    Stravu si doneste sami a každý sa stará sám o seba...samozrejme to nevylučuje akési masovejšie záležitosti typu gulášik, opekané zemiaky a podobne. Tento rok bude herná krčma omnoho prepracovanejšia a bude ponúkať možnosť herne, ale aj za reálne peniaze si kúpiť nejakú tú čerstvú a chutnú stravu pripravenú našou šikovnou krčmárkou. Pravdepodobne bude aj výčap s kofolou a pivkom.
V prípade dohody a ochoty organizátorov by sa kľudne dala zorganizovať aj akási herná hostina...teda by sme sa poskladali a pekne v krčme by sme si niečo uvarili, upiekli.
    V každom prípade nie je problém si prípadnú stravu, alebo aj tekutiny doplniť v neďalekom obchode v dedine.

    VODA...takže s vodou to bude nasledovne....každý si za vodu primárne zodpovedá sám...Faktom je, že nie je problém zobrať si 2-3 2 litrové flaše a behom jednej hodiny zbehnúť dole k studni naplniť si ich a vyniesť hore, a tá hodina je hádam aj prehnaná....
    Omnoho závažnejší problém je pre 4 organizátorov nanosiť 120 ľuďom každý deň po 4 litre vody na pitie + par litrov navyše ak sa niekto rozhodne umývať svoj ešus ...
    Čiže spravíme vzájomnú dohodu...Vy sa vo vode nebudete spoliehať len na nás a na to, že veď už niekto sem tu vodu donesie a my sa pokúsime zabezpečiť veľkú cisternu s vodou (na opláchnutie a umytie rúk), zopár 20 litrových bandasiek na núdzové pitie a tak podobne....
    Na celotelové umytie je tu pre odvážnych nižšie situovaný potôčik s príjemne chladivou vodou....avšak umývanie bez šampónov a iných prudko penivých substancií aby sa dole v dedine nečudovali prečo majú všade bublinky...

    Hygiena....tentokrát bude aj ohradená latrína...no v prípade že mate radi prírodu, tak to aspoň skúste usmerniť mimo herné územie a aspoň zakryť kameňom.
    Na odpadky budú pripravené veľké igelitové sakle na smeti, avšak aj napriek tomu Vás poprosíme, aby ste si podľa možnosti smeti vzali so sebou a vyhodili ich až niekde v civilizácii...nie v dedine, to by sme starostu nepotešili. Zároveň poprosíme aby ste nenechávali neporiadok na hernom území a to ani ráno po bujarej oslave...
Zmenou bude, že tentokrát sa večerné posedenie pri ohni rozdelí na herné a neherné.... Pri hernom síce už o nič extra dejové nepôjde, ide len o to že opekať sa v tomto prípade bude v krčme v meste najlepšie v kostýmoch a bez zbytočných igelitov, fliaš, konzerv a podobne... Na takéto veci bude tábor v nehernom stanovom tábore so smetnými košmi, kde si môžete kuchtiť čo chcete...


1.5. Prečo prísť na náš (Váš) larp...

 
    Erronis (Pútnici) je fantasy larp inšpirovaný do značnej miery svetom klasického AD&D ako aj iných fantasy prostredí či už z literatúry alebo počítačových hier...
    Pravidlá samotného larpu zaznamenali oproti minulému roku značné zmeny, ktoré ako dúfame povedú k ešte lepšiemu hernému zážitku a umožnia jednoduchšie a prirodzenejšie hrať svoju postavu.
    V priebehu hry ponechávame hráčom značnú voľnosť vo vývoji svojej postavy, ako aj širokú škálu činností, ktoré môže dotyčné povolanie vykonávať, pričom aktivita každej postavy bude závisieť od samotného hráča. Avšak vzhľadom k tomu, že rozhodne nevyžadujeme od hráčov, aby si hru vytvárali celkom sami , vytvoríme široké herné zázemie, v rámci ktorého sa jednotliví hráči môžu uplatňovať v závislosti od ich schopností a chuti do hry.
Medzi hlavné faktory umožňujúce jednoduchší a dôveryhodnejší roleplay postavy a v konečnom dôsledku aj zážitok z hry samotnej patria:

    Vybudovanie reálnych herných lokácií
    Napríklad mesto samotné bude vopred vystavané tak, aby pôsobilo dôveryhodne (krčma, obchod, chrám...) a určite to nebude súčasť stanového tábora. Každá lokácia bude vyzerať tak, aby si človek nepripadal ako idiot, keď sa ma tváriť, že týchto päť stromov obviazaných špagátom s na A4-ke fixkou napísaným názvom ‘ Mágska Veža’ je to, čo hľadal pol dňa... Naopak, všetky budovy v meste budú reálne postavené tak, aby spĺňali svoju funkciu... V tentokrát väčšej krčme bude pult, nejaké stoly a stoličky a možno sa tam bude dať kupovať jedlo a pitie, v chráme sa budú modliť jednotliví uctievači jednotlivých bohov, obchod, v ktorom sa bude predávať množstvo predmetov, bordel, v ktorom...no veď uvidíte...
    Fungujúca ekonomika.
    Za týmto odstrašujúcim pojmom sa skrýva len toľko, že sa chceme vyhnúť tomu, aby sme zavádzali peniaze s tým, že v konečnom dôsledku sa nebudú dať použiť ...
Na našom (vašom) larpe budú mať peniaze oveľa väčšiu škálu uplatnenia...či už ich utrácanie v krčme, v kasíne alebo bordeli...predávanie nájdených predmetov, kupovanie si magických (amulety, kúzelné paličky,...), ale aj nemagických (pergameny, pečatný vosk, atrament, perá...) predmetov a potrieb pre jednotlivé povolania, ďalej opravovanie a vylepšovanie zbraní u remeselníka, kupovanie si úplne nových zbraní (meče, dýky, kuše...ktoré sa po hre vrátia organizátorom)...a tak ďalej...
    Samozrejme, môžete peniaze využívať aj na množstvo iných vecí...podplácanie, dar chrámu,... proste každý z Vás si určite v priebehu hry nájde niečo, za čo svoje ťažko vybojované (nakradnuté, zarobené,...) peniaze minie.
    Systém presvedčenia, PvP a Creepy.
    Tu len toľko, že na Erronise si v podstate ako postava môžete robiť, čo chcete bez toho, aby sme Vám zakazovali niekoho zabíjať a podobne. Čiže naša hra umožňuje tzv. PvP (player versus player), čiže zabíjanie sa postáv alebo skupiniek navzájom... Dokonca môžete zabiť aj CP, ak to dokážete. Takisto creepy alebo teda príšery (orkovia , ghulovia, baziliškovia a kadejaká iná háveď) budú robené tak, aby záležalo len na Vás, či ich dokážete poraziť... Žiadna príšera nebude smiešne silná alebo naopak smiešne slabá. Každá postava a teda aj príšera má určitý (pevný) počet životov, určité (obmedzené) schopnosti... Čiže viac dbáme na to, aby jednotlivé príšery boli ťažko zabitelné skôr z titulu, že hráči, ktorí ich hrajú, vedia dobre bojovať, ako že majú relatívne neobmedzenú moc...
    Systém presvedčení zaznamenal taktiež radikálnu zmenu....NIE JE...
Skrátka hráte tak ako si myslíte že by konala Vaša postava...či už v dobrom , alebo zlom je to na Vás... Je už na ostatných hráčoch aby na Vás podľa toho reagovali...určite zle sa správajúci mních bude mať inú odozvu ako by čakal.
    Systém Skillov(Schopností), a Perkov.
Celé pravidlá sa preorientovali na tvorbu postavy presne takej ako chce mať hráč, čiže je na Vás akú postavu si poskladáte. Samozrejme že niektoré schopnosti obmedzia ďalší rozvoj Vašej postavy v iných oblastiach , ale koniec koncov niekto nemôže mať všetko.
    Zatiaľ čo skilly tvoria základ tak samotné perky sú akousi čerešničkou na torte. Ide o určité zvláštnosti postavy ktoré si získava časom a svojim správaním a plnením úloh.
Niektoré sú pozitívne (pedagóg) iné negatívne (opilec, kleptoman,...) a niektoré sú...no povedzme...zvláštne (panic, smutné oči,...)
    Atmosféra, eventy a nočné hry
Celý larp Erronis 3 sa snažíme budovať v duchu čo možno najlepšieho zážitku pre každého hráča, či už dáva prednosť plneniu questov, politikárčeniu, rozvoju svojej postavy v oblastí jej znalostí postavenia a reputácie v Meste, alebo si len vychutnáva čistokrvný roleplay a vytvára zábavu aj pre ostatných. Je to pestrosť týchto postupov a fakt ,že nezaznávame žiaden z nich ako zlý a neprístojný a nehodný našej hry , čo bude v konečnom dôsledku zdrojom tej správnej atmosféry, kde si každý nájde to svoje. Okrem toho, že Erronis naďalej zostáva larpom s množstvom príležitostí jednak vytvorených organizátormi a jednak samotnými hráčmi, sústredili sme sa tento rok na vytváranie atmosfericky zhustených herných momentov (eventov) , ktoré by sa ich jednotlivým účastníkom mali vryť do pamäti. A aby sme trošku načrtli tak veľmi zaujímavými zážitkami budú určité pestré a dynamické nočné hry s dôrazom na vizuálny zážitok pre tých čo sa nerozhodli ísť spať, alebo popíjať.
    Fixný herný čas kostýmová a roleplayová povinnosť na hernom území po celý čas
Tento rok opäť platí, že sa nehrá 24 hodín denne, keďže nielen organizátori chcú v noci spať, poprípade sa baviť s priateľmi ktorých dlho nevideli. ďalším dôvodom je, že 24 hodinové hranie by zákonite vyústilo do zriedeného roleplayu a faktu, že hráči by hrali 24 hodín na striedačku bez toho aby hrali všetci naraz.
Na Erronise 3 sa bude hrať vo štvrtok od cca 14:00 (podľa registrácie) v iné dni (piatok, sobota, nedeľa sa uvidí) od 10:00 do západu slnka, kedy nastupujú nočné hry. Po západe slnka sa denná časť hry končí a pokračuje neviazaná zábava ako sme na ňu zvyknutí, avšak s tým rozdielom, že na hernom území a v hernej krčme prebieha v duchu living drinking fantasy ( bez zbytočných plastov a podobne) aby sa predošlu rannému bordelu, ktorý sme museli zakaždým upratovať. Taktiež všetky osoby ktoré sa budú ráno nachádzať na hernom území a budú dospávať...zábavu, budú najneskôr do 9:00 z herných lokácií deložované (vykopnuté). Toto sa týka hlavne mesta samotného. Od 9:00 je ZAKÁZANÝ pohyb neokostýmovaných hráčov po hernom území a hlavne v meste. Svoje raňajky (hlavne tie plastovo vyzerajúce) si môžte robiť v nehernom tabore, kde na to budú vyhradené ohniská.

 

Všeobecné pravidlá



©2007 majkl pussyk