„Dostali ste dopis od strýka, že dedíte po babičke? A notár vás oklamal, pretože neviete čítať? Ešte dnes navštívte svojho mága a priučte sa základnému vzdelaniu!“
Remeslá

 
    Remeslá sú špeciálne schopnosti a zručnosti, ktoré umožňujú postave vykonávať civilné povolania. Tieto rôzne povolania sú častokrát zdrojom väčšieho bohatstva a moci než zručnosť na bojovom poli či v oblasti mágie. Veď koniec koncov, niekto tých mágov, bojovníkov a zlodejov musí nakŕmiť, ošatiť a previesť.
 
Spracovanie kovov
    „ Bez nás by sa mlátili po hlavách palicami!"
Toto základne remeslo je veľmi dôležitou súčasťou sveta Erronisu. Každý chce bojovať, každý chce zabíjať, ale niekto im k tomu musí vytvoriť tie správne nástroje. A ten niekto bude veľmi bohatý.
 
1. Baník - Je to prvý stupeň na namáhavej ceste za kováčom, avšak niekto tú všetku rudu vyťžiť musí a nebude jej teda málo.
    Umožňuje postave ťažiť železnú, zlatú, alebo aj inú rudu v bani.
    Baník musí mať krompáč (herný predmet), pričom z bane rudu môže vynášať na povrch iba on. Po natažení dvoch kusov je unavený a potrebuje si ísť oddýchnuť niekam do civilizácie. Niesť môže 3 kusy ak ma nošu (kôš) a podľa vlastnej sily ak si aspoň dvaja baníci postavia nosidlá.
    Je to veľmi dôležitá súčasť ekonomiky a dobrý spôsob ako si zarobiť nejaké zlatky do štartu.
    -nutné ovládať schopnosť: VZZ
2. Tovariš - Zväčša učeň u majstra kováča dohliada na chod vyhne a robí menej dôležité práce.
    Môže pracovať iba so železom.
    Nemá obmedzenie na množstvo vyťaženej rudy.
    Taví rudu.
    Opravuje obyčajné zbrane a štíty.
    Všetky činnosti môže vykonávať len pod dohľadom majstra kováča.
    -nutné ovládať schopnosť: kladivo 1. úroveň, vzdelanie 1. úroveň Študent
3. Kováč - zastáva úlohu majstra v dielni a pri vysokej peci, vyrába zbrane, taví zlato a iné vzácne kovy.
    Umožňuje mu vykonávať akékoľvek kováčske práce.
    Vylepšovanie zbraní.
    Výroba nových zbraní.
    -nutné ovládať schopnosť: kladivo 3. úroveň
 
Spracovanie dreva
    „ Milujem vôňu miazgy po ránu!"
Nemenej dôležité remeslo. Čokoľvek sa bude stavať všade je potreba množstva dreva, či už je to na domy, lode, hradby, alebo aj obyčajné kríže na cintoríne.
 
1. Drevorubač - Drevo rastie v lese a drevorubači robia z lesa lúku...ľahké a efektívne.
    Umožňuje postave kácať stromy. Jedná sa o označene drevo zo zásady kríkového až konárového charakteru. Nájsť ho už bude na drevorubačovej zručnosti.
    -nutné ovládať schopnosť: sekera 1. úroveň
2. Tesár - Keď príde na spracovanie dreva je to práve táto postava čo sa o všetko postará.
    Umožňuje stavať domy a lode podľa návrhu a pod dohľadom Staviteľa.
    Taktiež opravuje lode a domy, inštaluje zámky.
    Na prácu potrebuje príslušné nástroje a dielňu.
    -nutné ovládať schopnosť: vzdelanie 1. úroveň Študent, kladivo 1. úroveň
3. Staviteľ - To je ten kto všetko navrhuje schvaľuje a za všetko zodpovedá, skrátka pán inžinier.
    Vytvára plány lodí, budov, opevnení a iných zložitých konštrukcií.
    Kolauduje stavby a dohliada na tesárov a drevorubačov.
    Rozhoduje o tom kde čo môže stáť.
    -nutné ovládať schopnosť: vzdelanie 2. úroveň Učenec, kladivo 2. úroveň
 
Plavba
    „ Vídím zéééém! Pláva k nám a máva chápadlami!!"
Voda je zradný živel, no našli sa aj takí, čo sa ju rozhodli skrotiť a podmaniť. Odvážni a silní muži plný elánu a odhodlania. Všetci teraz ležia na dne mora a kraby s ich kosťami hrajú domino.
Tí múdrejší sa rozhodli vode prispôsobiť a využívať jej silu. Napríklad na plavbu.
 
1. Plavčík – Hold, nejak sa začať musí a drhnutie paluby je robota ako každá iná. Aspoň Vás naučia plávať.
    Postava môže byť členom posádky na lodiach.
    Postava vie plávať. (pohybuje sa pomalou chôdzou, napodobuje plávanie) Maximálne 10 metrov od brehu, alebo lode. Maximalne s dýkou v zuboch.
    -nutné ovládať schopnosť: VZZ
2. Námorník - O niečo lepšie ale stále len obyčajná morská krysa.
    Postava vie veslovať a vykonávať zložitejšie námorné funkcie.
    Sama môže ovládať malú loď.
3. Kapitán - Pán na mori a boh na svojej lodi. Na súši neisté opité indivíduum s hákom namiesto ruky.
    Dokáže takmer čokoľvek súvisiace s moreplavbou.
    Kapitán bez lode nie je kapitán.
    -nutné ovládať schopnosť: vzdelanie 2. úroveň Učenec, perk Zmrzačený, Loď
 
Rybolov
    „ Takúúú veľkúúú som chytil!!"
Skupina tichých bláznov s podivuhodným zmyslom pre veľkosť.
 
1. Rybár - Nahodiť a čakať? No môžte ich aj naháňať.
    Umožňuje postave loviť ryby, či už z brehu, alebo z lode.
    -nutné ovládať schopnosť: Udica, Trpezlivosť
2. Perlorodkár - Krásna deva potápajúca sa za skvostnými pokladmi mora? No povedzme, že v tomto prípade pôjde o o čosi menej skvostnú činnosť.
    Umožňuje postave loviť perly z perlorodiek.
    Umožňuje zberať morské riasy.
    -nutné ovládať schopnosť: schopnosť Plavčík, nôž, odvaha
 
Lovec
    „ Keď s tým jeleňom skončím jediné čo tu po ňom zostane bude prázdne miesto v čriede!!"
Les je len pre pravých lovcov, zabiť zviera vie každý. Ale zabiť ho tak aby si to uvedomilo, až keď sa bude mäsko piecť na ohni, to je umenie.
Umožňuje postave zabíjať zvieratá omnoho efektívnejšie a využiť z nich aj suroviny ktoré by bežný bojovník nevedel. Ide o rôzne kože, rohy, genitálie a podobne.
    -nutné ovládať schopnosť: VZZ, schopnosť strelecké zbrane 1. Úroveň
 

Tvorba postavy
©2007 majkl pussyk