
Frakcie Exodusu
V Exode sa nachádza viacero Frakcií - zoskupení ľudí, ktorých spája nie povolanie ako v prípade cechov, ale podobný svetonázor. Nasleduje popis najvýznamnejších z nich.
Vnímaví
"Lenivosť a iba lenivosť vedie toľkých ľudí k tomu, aby hľadali múdrosť v knihách. Považujú sa za vzdelaných, ak prečítali tucty kníh o rastlinách a pritom ani len netušia, ako voňajú ruže či ako pichajú ich tŕne. Čítali o krajoch ktore nikdy nevideli a skutkoch ktore nikdy nezažili. Ako chcú pochopiť svet okolo seba, keď ho sú schopní vnímať len skrz čarbanice na papieri?" - Remedio, senzus Vnímavých
Medzi najmocnejšie frakcie v Exoduse patria Vnímaví. Zastávajú názor, že jedinou cestou k dokonalosti jednotlivca je zber skúseností - treba sa otvoriť svetu a snažiť sa toho zažiť čo najviac pretože jeden nikdy nevie kedy sa mu tie skúsenosti budú hodiť. Zameriavajú sa na zber zmyslových vnemov, knihy neuznávajú.
Frakcia Vnímavých sídli v Senzoriu. Uskladňujú tu tiež svoje najväčšie poklady - senzorické kamene. Tieto špeciálne očarované kamene dokážu uskladňovať vnemy a spomienky iných. Vnímaví sa svoju zbierku snažia neustále rozširovať - sú ochotní platiť dobrodruhom za vzácne a nevšedné vnemy, prípadne ich posielajú na výpravy, aby pre nich nejaký zážitok "ulovili". V Senzoriu sa tiež konajú pravidelné stretnutia, na ktorých Vnímaví diskutujú o svojich zážitkoch a nových skúsenostiach.
Štýl hry: Správny Vnímavý využíva každú príležitosť na zber zmyslových podnetov, snaží sa všetko ochutnať, ovoňať, ohmatať, ucítiť. Skupina Vnímavých na výprave často pripomína deti na výlete - každú chvíľu niekto odbehne, aby ovoňal ten zvláštny kvet či ochutnal tie zvláštne červene huby s bielymi bodkami. V prípade nebezpečenstva však nemajú problém zber vnemov okamžite prerušiť a sústrediť sa na spoločnú vec. Vnímavý aktívne vyhľadáva spoločnosť členov ostatných frakcií. Nesnaží sa ich presvedčiť o svojej pravde, berie ich ako zaujímavý zdroj nových vnemov
Výzor: Vnímaví nenosia jednotnú uniformu, niečo ich predsa len spája. Uprednostňujú pestré oblečenie, ktoré sa ani len nesnažia nejako zladiť. Vyhýbaju sa jednofarebnému odevu, aj ti najchudobnejší sa ho snazia ozivit roznymi náramkami či kvetmi.
Ukážka - Vnímavý u felčiara: "Aaah, tá bolesť! Fascinujúce, ešte nikdy som nič podobné necítil. Či chcem vývar z maku? Nikdy, ten predsa zmysly otupuje! Aaaarrr...a to biele, co mi trčí z nohy, to je moja kosť? Zaujímavé..."
"Čo ťa nezabije, to ťa posilní" - Overon, Senzi senzus Vnímavých
Bezútešní
"Je smiešne pozerať sa na ľudí naokolo, ako sa snažia, bojujú, hľadajú zmysel života. Z času na čas dosiahnu chvíle prchavého šťastia, o to krutejší je však následný pad. Sú príliš slabí, nedokážu zniesť celú pravdu, to, že svet žiadny zmysel nemá. Jedine my sme tento zákon pochopili - očakávame vždy to najhoršie a preto nás nič nedokáže zlomiť. Príslušníci iných frakcií nás označujú za zdeptané trosky, my si im však len ticho smejeme, pretože aj oni pochopia...skôr či neskôr." - Detritus, Fraktor Bezútešných
Bezútešní sú ďalšou, vzhľadom na svoju filozofiu až prekvapivo početnou frakciou. V ich radoch nájdeme ludi depresívnych, sklamaných i navonok tvrdých cynikov, všetkých ich však spája hlboký pesimizmus. Život je pre nich utrpením, nutným zlom, napriek tomu ho však nie sú ochotní dobrovoľne ukončiť pretože sa obávajú toho, čo príde po ňom. Takto štrukturovaná organizácia by samozrejme nemala dlhé trvanie, pokiaľ by nemala výnimočne schopného Fraktora, ktorý dokážu usmerňovať skľúčených Bezútešných na dosiahnutie cieľov Frakcie. Viacerí Bezútešní si kladú otázku, nakoľko sú ich Fraktor vlastne stotožnený s ich filozofiou, svoje pochyby si ale zatiaľ nechávajú len pre seba.
Frakcia Bezútešných sídli v Kostnici neďaleko cintorína.
Štýl hry: Pre Bezútešného je život utrpením a on to dáva patrične najavo. Pokiaľ dostane príkazy, prijíma ich skepticky (pretože nič dobré od nich nečaká), napriek tomu sa ich však snaží svedomito splniť, sčasti aj z obavy z vylúčenia z frakcie. Ak v niečom uspeje, prijíma to s podozrením, berie to ako test svojej viery (pretože vo finále to aj tak dobre nedopadne). Najlepšie sa cíti v spoločnosti svojich súkmeňovcov, príslušníkov iných frakcií sa občas pokúša obrátiť úvahami o utrpení a beznádeji.
Výzor: Isto nikoho neprekvapí, že Bezútešných stretnete najčastejšie v čiernom, obľubujú však aj sivú či bielu farbu. O svoj odev sa príliš nestarajú, špinu, diery či pleseň na ňom nevnímajú ako estetickú vadu, ale ako vítaný znak rozkladu. Niektorí Bezútešní si uhľom čiernia okolie očí a strapaté vlasy, ktoré si potom sčešú krížom cez čelo. Zriedkavé nie je ani sebapoškodzovanie.
Ukážka - Bezútešný u felčiara: "Je dojímavé sledovať ťa, ako sa snažíš bojovať so smrťou. Si na seba pyšný?? A naozaj nechápeš, aká je tvoja práca zbytočná a márna? Jediné čo dosiahneš je pár rokov odkladu, v najlepšom prípade....a s tými stehmi sa toľko hrať nemusíš, nebude mi vadiť ak to bude trocha nakrivo.”
"Konečným štádiom všetkého je rozklad. Nič nie je večné, skôr či neskôr mu podľahne každý. Neveríte? Spomente si na spustnuté rozvaliny kedysi slávnych miest, nespočet zabudnutých ľudských jazykov a legiend, na kolosálne, no mŕtve telá kedysi mocných bohov, ktoré sa meravé vznášajú v Astrálnej sfére - epitafy toho, ze s rozkladom sa bojovať nedá." - Anasthé, Fraktorka Bezútešných.
Staršia krv
“Čože to vraj ste? Lienkodlak?! Bez schopností? Bez rodokmeňa? A VON!!”
Ako už názor napovedá, Staršia krv združuje bytosti nie tak celkom ľudského pôvodu. Nájdeme medzi nimi ľudí, ktorým v žilách prúdi krv vampírov, vlkodlakov, satyrov, rusaliek, astrálnych bytostí (či už démonických alebo anjelských), vodníkov, džinov, stríg a mnohých ďalších. Aby však neprišlo k omylu - drvivá väčšina vyššie spomínaných bytostí prítomnosť ľudí akceptuje, len keď sú nadrobno posekaní a v hrnci. Preto sú členmi frakcie najmä rôzni miešanci, ktorí sú natoľko ľudskí, aby sa dokázali začleniť do spoločnosti a zároveň stále nesú určité stopy po svojom neľudskom predkovi.
Členom Staršej krvi sa nemôže stať hocikto - vo všeobecnosti platí, že by mal mať určité fyzické črty dokazujúce jeho pôvod či iný dostatočne hodnoverný dôkaz. Vďaka tomu požíva Staršia krv status exkluzívneho klubu, čo priťahuje mnohých zvedavcov. Nájdu sa aj odvážlivci, ktorí sa snažia do Frakcie votrieť pod falošnou identitou, no väčšina z nich je vyhodená už od dverí. A to môžu hovoriť o šťastí, pretože ak sa to niekomu naozaj podarí, jediným možným trestom pri odhalení je smrť.
Nedá sa určiť, ako vyzerá či chová sa člen Staršej krvi, na to sú všetci príliš rozdielni. Jediná vec, ktorá ich spája je to, že dokážu počuť Hlas. Hlas je akási ťažko definovateľná druhá, neľudská podstata, ktorú zdedili po svojich predkoch. Staršia krv o Hlase nikdy nerozpráva, mnoho jej členov má však sklon trpieť zvláštnou samomluvou, keď sa akoby radili s niekým, kto tam v skutočnosti nie je. Netýka sa to ale všetkých, s Hlasom sa dá totiž zrejme rozprávať aj potichu.
Členovia tejto Frakcie majú momentálne zastúpenie v rade, takže boja o uprázdnené kreslo sa priamo nezúčastňujú (každá Frakcia môže mať v rade kvôli rovnováhe síl len jedno miesto). Venujú sa preto hlavne svojim osobným cieľom - okrem iného napríklad tomu, ako vyprázdniť to správne kreslo v Rade.
Slobodná liga
"Prečo by sme mali uctievať nejakého boha, klaňať sa mu? Veď je to rovnaká bytosť ako my....no, možno len troška mocnejsia" - Ektor zo Slobodnej ligy
Členovia tejto momentálne už neexistujúcej frakcie sa vyznačovali hlavne tým, že neuznávali žiadne autority. Preto sa nemožno čudovať, že sa v meste ako Exodus dlho neohriali - ich tvrdé jadro bolo z mesta vyhnané, zvyšok zavreli do klietky na hlavnom námestí dovtedy, kým ich myšlienky o absolútnej rovnosti neprešli. Ich bandy sa ešte nejakú dobu potulovali v okolí mesta, nikdy však nepredstavovali vážnejšiu hrozbu. Ich presvedčenie im totiž znemožnilo nejako sa organizovať či určiť si vodcov - akonáhle začal niekto z nich príliš vytŕčať z radu, bol obvinený v z pokusu o vládnutie a rýchlo uzemnený.
Celá bývalá Liga momentálne pozostáva z pár skupiniek fanatikov potulujúcich sa lesmi okolo Exodu. Ak sú nejakí jej priaznivci aj v meste, tak to veľmi dobre maskujú.
Ukážka:
Člen SL 1: "Poďme do krčmy."
Člen SL 2: "Čože, aké poďme? Nepáči sa mi ten náznak rozkazu, ktorý si použil, brat môj. Som slobodná bytosť a pôjdem tam, kam chcem ja, nikto mi nebude rozkazovať čo mám robiť. Preto teraz pôjdem do krčmy."
Tento zoznam nemusí byť kompletný - pokiaľ by ste si chceli vytvoriť a zahrať na Erronise nejakú vlastnú frakciu, stačí napísať a nejako sa dohodneme. V tom prípade ale budeme potrebovať od vás jej popis tak, aby bol uverejniteľný na fóre a mal by obsahovať
- šéfa frakcie, teda jeho meno, titul a kontakt naňho
- je vítané, aby sa každá frakcia vyznačovala určitým presvedčením či názormi, z ktorých potom môže vychádzať roleplay jej členov
- napíšte či by ste boli ochotní prijať nových členov aj pred hrou, ak by sa k vám chceli pridať
- frakcia by mala mať sídlo prípadne sakra dobrý dôvod, prečo žiadne sídlo nemá
- v popise frakcie by sa mali nachádzať jej ciele, teda čo by chcela počas hry dosiahnuť – proste či chce bojovať o kreslo v rade alebo ju zaujíma niečo iné. Ak vás nič nenapadá, napíšte aj tak a nejako to doladíme.
Inak ešte treba dodať, aby nedošlo k omylu - nechceme aby to bolo cele o tom pridať sa k niekomu a vyhrať s ním. Neznamená to že od vás nečakáme nejakú vlastnú iniciatívu, riešenie vlastných cieľov a podobne - to ale preberieme až pri návrhu postavy. Súboj frakcií a veci okolo toho bude skôr určitým obzvláštnením a sčasti aj záchrannou sieťou pre ľudí, ktorým sa niečo zložitejšie hrať nechce/necítia sa na to.